Wizytówka

Po co to komu?

wizytowka - projektowanie graficzne

Czy ktoś dzisiaj w ogóle potrzebuje wizytówki?

W dobie Internetu, smartfonów, portali społecznościowych gdzie kontakt z dowolną osobą możemy łatwo nawiązać na jedno kliknięcie – czy wizytówka jest jeszcze potrzebna? Oczywiście to wszystko zależy.

Kiedy kilkanaście lat temu otwierałem swoją pierwszą firmę miałem wizytówki, ulotki, stronę internetową, ale brakowało mi jednego: klientów. Później był czas kiedy nie miałem w ogóle akcydensów, a domena służyła wyłącznie posiadaniu firmowego konta email i nie miałem strony internetowej. Tłumaczyłem się, że szewc chodzi w podartych butach – ale za to miałem cały czas zamówienia i listę stałych klientów. Ciągle też przychodzili nowi, najczęściej z polecenia.

Wracając do pytania ze wstępu – potrzebujemy wizytówek czy nie?

Pozostawiam to Twojej ocenie. Poniżej podpowiadam tylko niektóre z plusów ich posiadania

  • Jakość

    Jak Cię widzą, tak o Tobie mówią. Już po tym jak wygląda wizytówka zaczyna się proces oceny Twojej firmy.

  • Dane kontaktowe

    Bezpośredni kontakt z odpowiednią osobą z firmy – to jest coś. Szczególnie jeśli próżno takich informacji szukać na stronie internetowej firmy, a dodzwonić się można tylko przez callcenter.

  • Pamięć

    Papier pamięta wszystko. Do dziś po wielu latach mam wizytówki ważnych osób, które kiedyś spotkałem. Być może telefon nie jest już aktualny, ale email nadal i w ten sposób można ponownie nawiązać kontakt.

  • Grywalność

    Co jeśli na specjalną konferencję, bankiet lub inną okoliczność będą mieć dostęp tylko osoby z wizytówką?

  • Standard

    Co to za firma, która nawet wizytówki nie ma? Albo dostajesz od kogoś dane wydrukowane na drukarce, i co masz z tym zrobić? Ani to do portfela, ani wiyztownika. Brak szacunku do klienta od samego początku. To lepiej jeśli już ktoś powie, że nie ma, bo jest ekologiem.

  • Polecenia

    Klient, który już korzysta z Twoich usług i ma Cię w stałych kontaktach może przekazać Twoją wizytówkę następnej osobie. W takim przypadku najlepiej klientom dawać od razu dwie lub trzy wizytówki, aby mieli się czym dzieli.

  • Konferencje

    Szkolenia, spotkania, konferencje – czasem trudno przypomnieć sobie jak ktoś się nazywał. Poznaje się wielu ludzi. Kontakt zostanie najczęściej z osobami, z którymi wymieniliśmy się wizytówkami