Performance marketing online

Czyli marketing w oparciu o efekty

Dobry marketing jest jak odpowiednio dobrana dieta

A marketingowiec jest dietetykiem. Rozwiązania i strategie nie są jedynie wynalezionymi w sieci pomysłami, ale konkretnym zbiorem zasad, treningu oraz form odżywiania, przygotowanymi w oparciu o pełną analizę i badania Twojego biznesu, rynku, możliwości.

Pomyśl, gdybyś od dzisiaj postanowił mieć kondycję olimpijczyków w ciągu dwóch tygodni – czy byłoby to możliwe?

Istnieje takie prawdopodobieństwo, że akurat w Twoim przypadku tak, bo właśnie się od wielu lat do tego przygotowywałeś/aś. Ale generalnie? Możliwe?

A skąd zaczynamy? W jakim jesteśmy wieku? Ile dotąd ćwiczyliśmy? No i rzecz chyba najistotniejsza: w jakiej dziedzinie chcemy wziąć udział w olimpiadzie? Przecież inaczej będzie wyglądał trening sprintera, inaczej pływaka, a zupełnie inaczej będzie trenować osoba, która chce podnosić ciężary..

Celowo staram się uniknąć tutaj specyficznych dla branży marketingowej sformułowań, abyś zrozumiał, że performance marketing to bardzo proste zagadnienie. Nie mówię, że jest to łatwe, ale na pewno proste do zrozumienia. Choć niezwykle często spotykam się z dość “nieprzemyślanymi” decyzjami w zakresie promocji w Internecie. Decyzje te nie zawsze wynikają z braku wiedzy i doświadczenia, nader często wynikają one z błędnych założeń, braku analizy statystycznej oraz możliwości rynku, na którym chcemy istnieć.

“POŁOWA PIENIĘDZY WYDAWANYCH NA REKLAMĘ JEST WYRZUCANA W BŁOTO. PROBLEM W TYM, ŻE NIE WIEM, KTÓRA POŁOWA.”
John Wanamaker

Słowem istotnym w Performance Marketingu jest tu MIERZALNOŚĆ

Bez tego ani rusz. W przeciwnym wypadku nie do końca wiadomo, która połowa budżetu na marketing została przepalona, a która przyniosła nam największe korzyści. Skąd będziesz wiedział, jak uzyskać lepsze wyniki skoro ich nie mierzysz? Skąd będziesz wiedział, że Twoje wyniki są dobre? Skąd wreszcie będziesz wiedział, którą formę reklamy wybrać, aby dotrzeć do największego grona zdecydowanych klientów?

I tu dochodzimy do sedna marketingu online, offline, w ogóle marketingu jakiegokolwiek. Ostatecznie to zadanie polegające na zwiększeniu liczby przychodzących do nas klientów oraz sprawienie, aby jak największa ich liczba dokonała transakcji. A dobra. Niech będą i trudne słowa: Optymalizacja liczby odwiedzin oraz optymalizacja współczynnika konwersji.  :-) Ale o tym może innym razem…

identyfikacja wizualna firm