Księga znaku – co to jest?

Księga znaku? Do czego to w ogóle jest potrzebne?

A komu jest potrzebny projekt budowy domu?  Albo projekt ogrodu, łazienki? Czy to nie przypadkiem kolejny zbędny dokument, za który musimy płacić? O ile w przypadku projektów budowlanych nie mamy takiej możliwości, aby przystąpić do dzieła bez planu i jest to uregulowane przepisami prawa budowlanego – ponieważ mogłoby się to skończyć fatalnie. To w przypadku grafiki i jakichkolwiek projektów graficznych wiele firm ciągle jest w przysłowiowym “lesie”. Zaczynając od projektu logo zleconego przez portale ogłoszeniowe i sprzedażowe, gdzie częstym kryterium wyboru jest cena projektu, później w miarę rozwoju naszej firmy często pojawia się coraz więcej problemów związanych z brakiem określonej strategii od samego początku. Ulotki zlecone raz jednej, raz innej drukarni, przypadkowe projekty graficzne banerów, wizytówek. Wszystko to może spowodować tak duże wizualne zamieszanie i chaos, że Twoi klienci mogą później sami nie wiedzieć, czy aby to na pewno ta sama firma, która tak świetnie zrealizowała im usługę.

Bo księga znaku to taka właśnie strategia

Od samego początku. Dobrze zaprojektowane logo. Do tego metody prawidłowego użycia. Niedopuszczalne formy. Warianty kolorystyczne oraz achromatyczne (czyli np. umieszczenie tego logo na ciemnym/jasnym tle, grawerowanie etc.)  stanowią instrukcję obsługi logo Twojej Firmy dla każdego podmiotu, który podejmuje się kolejnych realizacji graficznych. Te wytyczne to podstawowe informacje, umieszczone raz, w jednym miejscu pozwalają uniknąć ciągłego tłumaczenia grafikom i agencjom reklamowym, jak ma ono wyglądać. To wygoda i oszczędność czasu. A przede wszystkim buduje Twój wizerunek jako dobrze zorganizowanego przedsięwzięcia. Dla klientów to cenniejsze niż kolejna reklama, która im się nie podoba. Jak Cię widzą, tak o Tobie mówią.

Księga znaku