Identyfikacja wizualna firm

Identyfikacja wizualna firmy to opowieść, historia i najważniejsze cechy Twojej oferty. Spraw, żeby stała się wyróżnikiem Twojej jakości.

  • Co to jest identyfikacja wizualna?
  • Komu system identyfikacji wizualnej jest potrzebny?

  • Jakie korzyści daje zaprojektowanie identyfikacji wizualnej firmy?

  • Jakie problemy rozwiązuje?

  • Ile kosztuje projektowanie graficzne identyfikacji wizualnej?

Z tego artykułu dowiesz się jakie są najważniejsze korzyści zaprojektowania kompleksowej identyfikacji wizualnej marki. 

identyfikacja wizualna firm

Identyfikacja wizualna firm

projektowanie graficzne systemów identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna - co to jest?

Identyfikacja wizualna to zbiór narzędzi oraz rozwiązań taktycznych w celu świadomego tworzenia wizerunku. System Identyfikacji Wizualnej (SIW) jest podstawowym elementem tożsamości marki i jej sposobem komunikacji na rynku.

Cechy efektywnych systemów identyfikacji wizualnej

Strategia

Dobrze przemyślana strategia, odpowiednio dopasowana do grupy docelowej

Identyfikacja wizualna - strategia

Spójność

Wszystkie elementy graficznej układanki pasują do siebie we wszystkich publikacjach

Identyfikacja wizualna - Spójność

Konsekwencja

Wytrwale stosowany SIW ma szansę na dłużej "wrosnąć" Twój komunikat w pamięci klientów

Identyfikacja wizualna - Konsekwencja

Komu system identyfikacji wizualnej jest potrzebny?

Identyfikacja Wizualna Firm jest tworzona przede wszystkim dla klientów

Ułatwia rozpoznawalność firmy w otoczeniu zewnętrznym oraz uwydatnia cechy w świadomości klientów.

System Identyfikacji Wizualnej tworzony dla marki, firmy, ale także i dla mniejszych projektów, a nawet kampanii marketingowych (key visual), stanowi swego rodzaju manual, instrukcję obsługi, zbiór szablonów i wzorcowych materiałów reprezentujących dany brand. 

To ważny element każdej strony internetowej. Strony z czołowych miejsc w wyszukiwarkach są ładne, ale przede wszystkim spójne wizualnie. Całość koncepcji i wszystkie elementy graficzne się uzupełniają, tworząc tym samym dobre doświadczenia użytkowników.

Jakie korzyści daje zaprojektowanie identyfikacji wizualnej firmy?

  • Ułatwia rozpoznawalność firmy w otoczeniu zewnętrznym oraz uwydatnia cechy w świadomości klientów.

  • Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna jest łatwiej przyswajana i zapamiętywana przez klientów.
  • Spójne elementy graficzne umożliwią czytelną i precyzyjną komunikację wizerunku firmy na rynku, a dzięki jednorodnej i funkcjonalnej tożsamości oraz charakterystycznych cechach graficznych przedstawiają także markę jako solidną, stałą i konsekwentną.

  • Zrozumienie reguł SIW i konsekwentne ich stosowanie może przynieść oczekiwane efekty w postaci wzmacniania wizerunku i budowy silnej marki.

Jakie problemy rozwiązuje?

Poza oczywistymi korzyściami, wdrożenie identyfikacji wizualnej może również pomóc w rozwiązaniu problemów takich jak:

  • Ułatwienie organizacji i kontroli nad komunikacją wizualną firmy, marki

  • Odpowiednia dokumentacja - np. w przypadku "podszywania się" lub nawet kradzieży własności intelektualnych

Ile kosztuje projektowanie graficzne identyfikacji wizualnej?

To trudne pytanie, ponieważ istnieje wiele czynników decydujących o jej koszcie. To tak, jak byśmy chcieli odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje ubranie. Odpowiedź będzie zwykle podobna: to zależy.

W naszym studio koszt przygotowania identyfikacji wizualnej zależy głównie od ilości czasu potrzebnego na zrealizowanie projektu. 

  • Na podstawie briefu i zebranych wytycznych przygotujemy ofertę cenową zawierającą czas realizacji oraz koszt wg cennika

Skontaktuj się z nami

Napisz lub zostaw numer telefonu. Oddzwonimy w celu lepszego poznania Twoich potrzeb.

Łukasz Nowak
Łukasz NowakExperience Designer / Padre - mów obrazem
Zapraszam do kontaktu i współpracy

Skorzystaj z formularza kontaktowego