Barwy firmowe – jakie kolory dla firmy?

Indywidualny schemat kolorów

Barwy firmowe, barwy plemienne czy nawet wojenne – to określenia, które mają ze sobą pewne podobieństwa. Zestaw kolorów symbolizuje, a przynajmniej powinien, w jakiś sposób ważne aspekty działalności firmy, wartości itp. Kolorystyka firmowa powinna także zostać opracowana według zasad projektowania, teorii kolorów oraz licznych badań na różnych grupach docelowych. Analiza rynku, konkurencji jest tu również kluczowym aspektem, np. możemy nie chcieć (lub przeciwnie) przyjmować kolorystykę naszego głównego konkurenta. Kolory dobieramy pod target, czyli grupę docelową klientów, którą najchętniej chcielibyśmy obsługiwać. Trzeba też pamiętać, że nie zawsze wybór dowolnych kolorów jest optymalny. Kiedy na przykład nasze produkty są określonego koloru, to po zaprezentowaniu ich na stronie może się okazać, że nasze barwy są po prostu nieodpowiednie.

Przykładowe barwy firmowe

Na podstawie logo Padre

barwy firmowe padre